2012/9/14

我是不是被騙了?

2







當年一畢業就買了一份保險。
只希望給家人一份保障。
當初明明說好只供六年就不用再供,
我心想,那很好呀。
因為我實在不希望一直付保費付到不知何年何月。
然後,六年過去。
第七年,保單照常寄來。
一問之下才說其實我可以選擇供下去,以免將來紅利不夠付保費。
我想,那幾年的確處於無息年代,
紅利比預期少了,那再供幾年吧。
又如是者供到十年。
在第十一年的這一天,
我當然繼續收到保單,
我打電話查詢,對方說你這份保險是沒有年期的,
意味著我要供到不知何年何月。
那不是說我被騙了嗎?
我根本不想要一份供唔完的保險,
那我面前的選擇可以是:
1. 繼續交保費。
2. 不再交保費,待紅利不夠支付保費才再供。
3. Cut單,取回錢豪花。
4. Cut單,取回錢做定期,賺也雞水咁多的利息。
5. Cut單,取回錢轉買另一份有固定供款期的保險。
哪一個選擇比較好,還有其他選擇嗎?
You Might Also Like
JOIN THE DISCUSSION

2 comments

匿名
9/19/2012

You are definitely cheated.
The agent did not tell all the truth.
Do not believe anything from the agent or any phone converstaions with the company.

Read your policy details line by line. If you have problem to understand the English clauses,
I advise you personally visit the head office of the insurance company, ask a responsible officer in head office to explain line by line the written policy you hold.

Do not trust people who live on commission, including any old friend or relatives.

Search relevant web sites to understand more on insurance policy.


9/20/2012

只怪當年太年輕,甚麼也不懂就聽信人言。